vrijdag 25 maart 2011

Euretco doet consumentenonderzoek

BREDA - Euretco heeft ontdekt dat service en advies in de winkel bovenaan het verlanglijstje van de consument staan. Dat blijkt uit een consumentenonderzoek van Euretco uitgevoerd tijdens de Home & Interior beurs in het Home Trade Center in Nieuwegein. Een stijlvolle, sfeervolle en overzichtelijke winkel komt op een goede tweede plaats. Uit het onderzoek kwam daarnaast naar voren wat klanten niet prettig vinden tijdens het winkelen: opdringerige verkopers, slecht advies, slechte service van medewerkers, slecht contact met de klant en gebrek aan kennis bij medewerkers. Naast deze voor de hand liggende resultaten kwam nog een opmerkelijk detail naar boven: consumenten oriƫnteren zich vaak tegelijkertijd op meubelen en verlichting. Voor retailers is dat een signaal waar zij op kunnen inhaken. Euretco doet dit door de formule Lampenier door te ontwikkelen tot een shop-in-shop variant voor de bij Euretco Wonen aangesloten ondernemers.
(www.meubel.nl)